Retourneren

Om een aantal redenen kan het zijn dat u een product of bestelling moet retourneren, bijvoorbeeld omdat:

  • U heeft zich vergist of u bent niet tevreden (tevredenheidgarantie). Bovendien heeft u op basis van de “Wet Kopen op afstand” een zogeheten afkoelingsperiode (zichttermijn) van 14 kalenderdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren.
  • Er is een defect of verkeerd product geleverd.
  • Een product is binnen de garantie termijn defect gegaan
  • De levering is tijdens transport beschadigd.

Hieronder kunt u lezen hoe u in dergelijke situaties uw product of bestelling kunt retourneren.

Afkoelingsperiode

 

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te make n van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@cheaphardware.nl . Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten.
Overigens moet het retour wel inmiddels bij ons binnen zijn of moet u kunnen aantonen dat het retour aan ons verzonden is.

Een aantal producten komt niet in aanmerking voor onze afkoelingsperiode:

  • bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn niet retourneerbaar.
  • die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • die snel kunnen bederven of verouderen;
  • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • voor losse kranten en tijdschriften; h. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Indien u gebruik maakt van het retourneren binnen de zichttermijn (afkoelingsperiode / herroeping) dient u dit formulier te downloaden, in te vullen en aan ons op te sturen.

Let op: Bij ontbrekende of beschadigde verpakking zal een minprijs in rekening worden gebracht vanwege waardevermindering.

Er is een verkeerd product geleverd (het wijkt af van hetgeen u besteld heeft).

Wanneer u constateert dat het gehele product dat u heeft ontvangen zichtbaar afwijkt van hetgeen u besteld heeft dan kunt u het product aan ons retourneren. Neem direct nadat u constateert dat u het verkeerde product toegezonden heeft gekregen contact op met de klantenservice. U dient dit tenminste binnen een termijn van 7 kalenderdagen na ontvangst te doen. Neem het product in geen geval in gebruik. Alleen ongebruikte producten komen voor kosteloze vervanging in aanmerking.

Als het product niet compleet is afgeleverd (u mist onderdelen die u wel besteld heeft) of er zijn verkeerde onderdelen toegezonden, meldt u dit dan direct aan CheapHardware.nl en wij dragen zorg voor kosteloze nalevering van de ontbrekende onderdelen. Neem verkeerd geleverde onderdelen niet in gebruik maar retourneer deze producten conform de retourprocedure.

Let op: CheapHardware.nl is niet verplicht het product te vervangen wanneer de afwijking te gering is om de vervanging te rechtvaardigen.

Defect of verkeerd product bij ontvangst (DOA)

Een DOA (Dead On Arrival) is een product dat binnen de 3 kalenderdagen na aanschaf defect is. Mocht een dergelijk product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice.

U heeft een defect product (geen D.O.A.)

Onder een niet D.O.A. product verstaan wij een product dat na 4 of meer kalenderdagen defect is gegaan. Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice.

Transportschade

Allereerst is het belangrijk dat u NOOIT een beschadigd pakket in ontvangst neemt. Doet u dit wel en het product blijkt beschadigd, dan dient u binnen 24 uur op het postkantoor proces-verbaal te laten opmaken of bel 058-233 33 33. Zonder dit proces-verbaal kunnen wij het product niet omruilen. Neem vervolgens contact op met onzeklantenservice

Retourneringsprocedure

De onderstaande retourneringprocedure is een formele procedure. Veelal gaat aan het retour sturen van goederen een informeler traject vooraf. Meestal in de vorm van telefoongesprekken en emailwisselingen.

Onderstaande procedure is bedoeld als handvat voor het retour sturen van goederen aan CheapHardware.nl.

Stap 1:
Meldt uw probleem met het product via het ticketsysteem van onze webshop of via email.

Stap 2:
U krijgt van onze medewerkers een antwoord per email.

Stap 3:
U dient het volgende retour te sturen in geval van:

  1. een product dat u wilt retourneren binnen de zichttermijn: Het complete product zoals door CheapHardware.nl aan u geleverd is, inclusief alle accessoires en toebehoren (handleidingen, software etc.) in de originele, ongeschonden fabrieksverpakking.
  2. een product dat afwijkt van hetgeen u besteld heeft: Het complete product zoals door CheapHardware.nl aan u geleverd is, inclusief alle accessoires en toebehoren (handleidingen, software etc.) in de originele, ongeschonden fabrieksverpakking.
  3. een defect product: Het complete product zoals door CheapHardware.nl aan u geleverd is, inclusief alle accessoires en toebehoren (handleidingen, software etc.) in de originele, ongeschonden fabrieksverpakking. Moet dus compleet worden geretourneerd, tenzij anders is aangegeven door medewerkers van CheapHardware.nl.
  4. een D.O.A. (Dead on Arrival): Het complete product zoals door CheapHardware.nl aan u geleverd is, inclusief alle accessoires en toebehoren (handleidingen, software etc.) in de originele, ongeschonden fabrieksverpakking.
  5. Een door transportschade beschadigd en aangenomen product: Het complete product, inclusief een kopie van het proces-verbaal dat is opgemaakt door PostNL.


Opmerking:
Indien u gebruik maakt van het retourneren binnen de zichttermijn (afkoelingsperiode / herroeping) dient u dit formulier te downloaden, in te vullen en aan ons op te sturen.

Stap 4:
Verpak het product zorgvuldig. Ook de verpakking van het product dient beschermd te worden. Een beschadigde productverpakking betekent waardevermindering tenslotte. Alle producten dienen geretourneerd te worden in een zogeheten “overdoos” (doos/verpakking om de originele fabrieksverpakking). Voeg daarbij een kopie van de aankoopfactuur en – indien van toepassing – het ingevulde en ondertekende formulier herroeping .

Stap 5:
Stuur het pakket op dezelfde wijze retour zoals u het van ons heeft ontvangen naar:

CheapHardware.nl
Postbus 8907
3009 AX  Rotterdam

U bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport.

Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden door ons niet in ontvangst genomen.